Happy Wheel

Happy Wheel

maanantai 19. heinäkuuta 2010

Elämä on ihanaa, kun se oikein oivaltaa!

No niin. Ensimmäisen elämänmuutosviikon aikana on tapahtunut jo vaikka mitä, ja aivan mielettömän ihania asioita. Valtavaa! Ulkoisesti ei ole tapahtunut mitään (tai no muutamia ostoksia), mutta sisäisesti sitäkin enemmän. Minne tää matka mut viekään? Ja vaikka ei veisi minnekään, olen onnellinen juuri näin. Illalla en malttaisi mennä nukkumaan, ja aamulla pomppaan pirteänä ylös täynnä intoa. Mitä kaikkea kivaa tänään onkaan tarjolla? Näin innostunut en ole ollut kuin joskus lapsena ja uudestaan abivuonna (ystäväni tietätävät, että vuosi -92 oli suhteellisen legendaarinen mun elämässä). ;)

Tässä lyhyt tiivistys ekasta viikosta.

Olen syönyt pääsääntöisesti raakaa ravintoa. Vain aamupala on ollut kypsennettyä: leipää, luomukirnuvoita, luomujuustoa, reilun kaupan espressoa luomumaidon, luomukanelin ja kookosöljyn tai kaakaovoin kera. Olen idättänyt mungpavun ituja ja kuopinut omaa kasvimaatani. Retiiseissä ja porkkanoissa on jo pienet lehdet. Lisäksi kylvin erilaisia salaatteja ja puna-apilaa. Mansikat ei näytä tuottavan marjojan ruukuissa, mutta tomaateissa sen sijaan on vihreät jättiläisraakileet. Olen juonut vihersmoothien joka päivä, usein oman pihan nokkosista. Reseptit kaipaavat vielä hiomista, eivät ole olleet ihan bueno. Ruokailuun olen tyytyväinen, ja olo on pirteä.

Olen löytänyt superinnostavia blogeja netistä. Ehdoton suosikkini on Matti Rajakylän On a Hippie Trail. Tyyppi kirjoittaa asiaa! Uskomatonta, miten jokainen postaus voi kolahtaa. Lisäksi olen löytänyt Foodit-sivuston. Todella kattava saitti, ja innostavia keskusteluja. Parin tyypin kanssa ollaan jopa sovittu treffit torstaille: lähdetään tutkailemaan, mitä villiyrttejä mun lähimaastosta löytyy ja löytyisikö täältä luonnonlähdettä. Jei! Olen intoa täynnä!

Hankin pitkään himoitsemani masaikengät eli MBT-kengät. Hietsun kirpparilla naapuripöydän mies vinkkasi, että ne ovat Stockalla 40%. No, vain valikoimasta poistuneet mallit olivat alennuksessa, ja mun silmä tietenkin kiinnittyi kauniisiin kahvinväriisiin kenkiin. Hinta 259 euroa. Ei voi mitään. Lomarahatkin tulivat just sopivasti, että nyt ei sit nuukailla ja kitistä. Ja oh my, masaikengät ovat ihanat! Laitan niistä (kin) myöhemmin kuvan. Olo on kuin leijuisi tai lähes lentäisi. Ja ryhti kohenee automaattisesti, niillä ei vaan voi kävellä huonossa ryhdissä. Kävely on nautinto, mutta huomaan sen myös venyttävän kehoani oikeaan asentoon ja tehostavan tukilihasten käyttöä. I love it! Kuten joogakoulutuksessa väsäämämme värssy kuuluu (sävel Love Is All Around Me): "I feel it in my psoas, I feel it in my groins." ;)

Vihdoin menin myös opiskelemaan TM-meditaation. Olen aina ajatellut, että hinta on suht kova (780 euroa). No mutta siihen sai tehtyä maksusuunnitelman, maksan sen neljässä erässä. Ja voiko panostusta omaan hyvään oloon mitata rahassa? Jos ja kun opin oikeasti vähentämään stressiäni töissä ja rentoutumaan sekä vapauttamaan koko potentiaalini, sille ei oikeasti ole hintaa. Vaikka olen suhtaunut hieman skeptisesti siihen, että TM-tekniikka on niin äärimmäisen yksinkertainen, se oikeasti toimii! Olen nukkunut paremmin kuin aikoihin (en vain ole malttanut nukkua tarpeeksi pitkään, kun ollut erilaisia hoidettavia asioita). Lisäksi eilen huomasin kertakaikkiaan hämmästyttävän asian. Meditoin bussissa, ja avattuani silmät näin todella selvästi. Suorastaan hätkähdin, kun näin jalkakäytävällä kävelevien ihmisten kasvot ja vaatteiden värit niin kirkkaina. Lisäksi silmäni kohdistuivat samaan kohtaan luontevasti, pinnistelemättä. Mulla on siis piilokarsastusta, ja yleensä jouduin vähän jännittämään vasenta silmää, että silmät kohdistuisivat samaan kohtaan. Eilen ne siis kohdistuivat samaan kohtaan yhtään pinnistelemättä. Mieletöntä! Harmi vain, että vaikutus kesti noin tunnin. Mutta eiköhän se siitä pitene kerta kerralta. ;)



Tälläisia kokemuksia ekalta viikolta. Ei lainkaan hassumpaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa, että jätät kommentin! Pidäthän kommenttisi sävyn rakentavana ja kaikkia kunnioittavana. Erilaiset mielipiteet ja rakentava kritiikkikin ovat tervetulleita, niistä voi aina oppia uutta. Toivon kuitenkin, että blogin sävy säilyy positiivisena. Kiitos! =D